duminică, 2 septembrie 2007

Sa circulati bine!


RATB a anuntat ca doreste modificarea tarifelor la bilete si abonamente. Astfel, un bilet simplu de calatorie ar urma sa coste 1,3 lei, fata de 1,1 cat pana acum. Asta, ca asta, dar nici abonamentele nu vor fi mai ieftine: 50 de lei pentru toate liniile. Dar chestia cea mai interesanta va fi noua gaselnita a RATB-ului de a mai scoate niste bani din piatra seaca. Vor exista abonamentele confidentiale. Nu prea am inteles eu cum o sa mearga chestia asta cu “private information” cand vine controlul, dar ma rog. Ideea generala e ca un abonament din asta VIP pe toate liniile va scoate din buzunarul fraie… aaa… calatorului… vreo 80 de lei. Lunar.
Se pare ca motivul acestor scumpiri o reprezinta investitiile in modernizare, infrastructura si alte bla bla-uri din astea, gen PSD, de pacalit mosnegii ca Iliescu nu a fost comunist. Da’ vreau si eu sa vad modernizarea asta. Ca am venit acum cateva zile cu 123-ul si in viata mea nu a curs apa de pe mine ca acum. Lasand la o parte aglomeratia, nesimtirea si eternul razboi al romanilor cu sapunul, numarul autobuzelor este mult prea mic pentru necesitatea acestei capitale “europene”.

Iar astea ca sa nu mai vorbim de nesimtirea celor care cica sunt controlori. Astia asteapta si cea mai mica greseala in pontajul unui bilet pt a-si rezolva problema banilor de bere in ziua aia. Bunaoara, citisem intr-un ziar de prin Arad ca o fata luase amenda fiindca “indraznise” sa bea Coca-Cola in fata controlorului. Cica asa spune regulamentul . Mda… din nou am ajuns la concluzia ca traim intr-o tara de papuasi.

Iar la urma ii recomand primarului sectorului 3, mister Liviu Negoita, sa mai verifice tentativele alea de toalete “inteligente” ca sunt cam retardate – nici macar usa nu se mai inchide automat. La restul nici nu vreau sa ma gandesc…

Un comentariu:

Ionut spunea...

Abonament VIP? Pai la banii astia ar trebui sa dea babele la o parte ca sa ma pot aseza eu pe scaun (de obicei se intampla invers).
Modernizare. Adica acele cutii portocalii al caror sens nu-l inteleg? A descoperit cineva vreo utilitate la aparatele alea? Eu le folosesc doar ca sa vad cand imi expira abonamentul. Cardurile sunt valabile numai pentru abonamente (nu pot fi incarcate calatorii, asa cum se spunea la inceput), iar activarea cardului e obligatorie, dar nu exista nici o pedeapsa daca nu l-ai activat. Si oricum e stupid si ilogic sa activez un abonament.
In fine, macar Metrorex-ul si RATB-ul au un sistem comun de abonamente. Cardul poate fi folosit si la metrou si in autobuz. Pacat ca Metrorex-ul inca nu are calculatoarele pentru carduri (au plantat cutiile portocalii, dar nimeni nu le poate folosi).