marți, 21 august 2007

De ce urasc CFR-ul


Pentru ca sunt niste nesimtiti care cer sume colosale pentru conditii de doi bani. Pentru ca aseara am venit de la Bacau cu, teoretic, un Inter City. Intr-adevar, usi cu deschidere semi-automata, aer conditionat (desi nu stiu pe cine putea sa racoreasca debitul) si, nu in ultimul rand, nasi mai civilizati si gata sa iti rezolve problemele.
Astea sunt partile bune. Dar cea mai mare dezamagire (totusi, previzibila) a fost spatiul din compartiment. Daca intr-un rapid incap lejer 6 oameni si chiar iti poti intinde picioarele fara a exista riscul de a lovi pe cineva,aseara m-am trezit ca nici macar 2 oameni nu pot sta in acelasi timp in picioare decat daca vor sa faca schimb de respiratie sau, de ce nu, de saliva. Si stau si ma intreb pentru ce aceste preturi astronomice? Aproape 70 de lei pentru un drum chinuit, calduros si pe care nu l-as face in timpul zilei pentru nimic in lume.
Si toate astea fara a mai mentiona de trenurile spre litoral. Care daca nu au intarzieri de 1 ora, sau chiar 2 dupa cum mi-a povestit o prietena astazi, parca nu sunt in buna traditie de bataie de joc a CFR-ului fata de calatori. Din ce in ce mai multe voci cer reducerea tarifelor la trenurile spre litoral, dar singurul raspuns al CFR-ului este ca nu depinde de ei, ci de cei care intretin infraastructura. Cu alte cuvinte, se arunca pisica dintr-o ograda in alta. Iar noi, calatorii si platitorii constiinciosi de bilet, trebuie sa induram in continuare manelele tuturor prostilor care cred ca telefonul mobil cu MP3 este descoperirea secolului, "toaletele" care nici macar clante curate nu au, sau nesimtirea vecinilor de compartiment care considera ca a manca cateva oua fierte in timp ce inauntru sunt aproape 40 de grade nu este nimic iesit din comun.
Cu alte cuvinte... la dracu cu CFR!!!



3 comentarii:

Anonim spunea...

Iti inteleg revoltarea! Din pacate, daca vom avea vreodata norocul sa se imbunatateasca ceva in ceea ce priveste transportul feroviar, se va intampla probabil dupa ce rabdarea noastra va atinge cota minima. :(

Traim in Romania...mai departe stii! :D

Anonim spunea...

uite de ce nu merg eu cu trenu' ... din fericire mai sunt si alte mijloace de transport ... poate isi vor da si ei seama cat de rau e sa mergi cu trenul. Ai uitat sa mentionezi de biletele vandute fara loc si de oamenii care stau inghesuiti pe coridoare(asta in special in trenurile care vin de pe litoral) ... mai e mult pana se va schimba ceva si cu cfru' ... cica suntem in U.E. da' avem aceleasi conditii ca o tara din lumea a treia

Ionut spunea...

Pentru unul ca mine, care are un teribil rau de masina, CFR-ul este unica metoda prin care pot parcurge distante mai mari de, hai sa zicem, zece kilometri. Pot spune ca am ajuns sa cunosc destul de bine ruta Videle-Bucuresti si retur si am realizat ca imaginea este una extrem de contrastanta. Evit sa merg cu personalul, mai ales vara cand temperaturile din aceste asa-numite trenuri pot fierbe apa (perfect pentru cei care vor sa manance un ou fiert cum de altfel Victor ne povestea).
Am ramas placut surprins cand au fost introduse noile rapide dotate cu aer conditionat, spatiu suficient (dar si cu locuri nenumerotate). Totusi stau si ma intreb. Oare suma de 170.000 de lei nu este prea mare pentru o calatorie la doar 50 de kilometri de Bucuresti? In fine, am platit si m-am bucurat de o jumatate de ora de racoare.
Apoi m-am intors cu acceleratul. Aceleratul copii, este acel tren in care se afla 70% din pamantul Romaniei. Bai fratilor nu am vazut niceieri mai mult praf decat pe scaunele din accelerate. Pana si bancile din parc sunt mai curate. Daca urci alb in accelerat, iesi gri. Poti alege foarte bine sa stai pe coridor alaturi de oamenii care fumeaza... desi fumatul este interzis. Nu stiu de ce, dar in acceleratele de pe ruta Bucuresti-Targu Jiu se strang toti alcoolicii din Muntenia si Oltenia. La Videle cand cobori trebuie sa faci slalom printre sticle de bere si oameni cazuti pe coridor.

Asadar cea mai buna varianta este mersul dimineata cu trenurile pentru navestisti. Branza, lapte, cate un miel sau o gaina intr-un cos. Si partea cea mai buna e ca nimeni nu isi ia bilet in trenurile astea (eu ca fraierul mi-am luat de fiecare data si am stat in picioare si toti domnii imbracati in sube in luna iulie stateau pe scaun desi nu au auzit in viata lor de bilet).

Apropo, ati vazut noua campanie CFR: "DACA VREI CA TRENUL TAU SA MAI MEARGA, CUMPARA-TI BILET"